Saturday 23 July 2016

On Mess and Healing / Il Caos e la Via della Guarigione

Sometimes we just know that we have to look at the mess and go through it. There is nothing else we can do. Going back is just a question of suppression and of fermentation. Things will come back sooner or later, usually with more vigour. 

We all have our own expertise, our own brand of mess. We know it. Having the courage to look at it is already the start of a healing journey.

What is happening in the world is just a huge reflection of what is going on in each one of us. The world is going through a deep mess. A mess that has been festering and fermenting for long decades and centuries. Not just looking at it but also owning it is a start.

The world has its own healing journey that is made by each of our own single healing journeys.  

Neptune, the great dissolver and Chiron, the great healer, in the sign of Pisces, the healer of emotional and psychic level have been at it for a long time and will still be going on for a long time.

Pluto, the great transformer, in Capricorn, the master of the pragmatic functioning whole, has been slowly, surely and dramatically changing the world we live in.

Saturn, the great teacher, in Sagittarius the seeker and teacher of the truth, is having us to face dogmas, religions and philosophies that have thwarted with our natural identity.

Uranus, the shatterer of limits, in Aries, the pursuer of independence and freedom for one’s own identity, has been giving us a push to assert ourselves in our own personal identity and dignity.

Embarking on a healing journey is never easy. It needs a good dose of courage. We will get hurt and sometimes we can’t avoid that others will get hurt too.

But I personally think we owe it to ourselves and to all the world. What we heal inside ourselves will have a direct effect on the world because we are all connected.

As above so below, as within so without, as the Universe so the Soul.

Versione Italiana

Alcune delle volte sappiamo che non possiamo fare altro che guardare il caos in cui stiamo e passarci in mezzo. Andare in dietro è solo una questione di soppressione e fermentazione. Le cose soppresse normalmente tornano ed anche con rinnovato vigore.

Ognuno di noi ha il suo particolare marchio di caos. Lo sappiamo benissimo. Avere il coraggio di guardarlo è già un buon inizio sulla strada della guarigione.

Cosa succede nel mondo è solo una grande riflessione di quello che sta accadendo dentro ognuno di noi. Il mondo sta passando attraverso un gran bel caos. Un caos che si è putrefatto e fermentato per decenni e secoli. Non solo guardare il mondo, ma essere consapevoli di cosa sta succedendo, è un inizio.

Il mondo ha il suo percorso di guarigione, fatto dalla somma ed interazione di ognuna delle nostre storie di guarigione.

Nettuno, il grande dissolutore e Kirone, il grande guaritore, nel segno dei Pesci, il guaritore a livello emozionale e psichico, stanno chiamando tutti, da un bel pò, alla via della guarigione. 

Plutone, il grande trasformatore, in Capricorno, il maestro del mondo funzionale e pragmatico, sta lentamente ma permanentemente e drammaticamente cambiando il mondo in cui viviamo.

Saturno, il grande insegnate, in Sagittario, il cercatore ed insegnante della verità, ci sta facendo guardare in faccia i dogmi, le religioni e filosofie che per secoli hanno storpiato la nostra naturale identità.

Urano, il distruttore dei limiti, nel segno dell’ Ariete, l’inseguitore dell’indipendenza e la libertà per la personale identità, ci sta dando una mano per alzarci come individui e riprendere la nostra identità e dignità.

Iniziare un percorso di guarigione non è sempre facile. C’è bisogno di una grande dose di coraggio. Ci faremo del male e molte delle volte non riusciremo ad evitare di fare del male agli altri.

Ma io personalmente credo che prendere la responsabilità di guardarci dentro e cominciare la guarigione è un dovere prima di tutto verso di noi e verso tutto il mondo. Cosa noi guariamo dentro di noi avrà un effetto diretto sul mondo intero perché siamo tutti connessi.

Come sopra sotto, come dentro fuori, come l’Universo così l’Anima.


 Bisogna avere il caos dentro la vostra anima per fare nascere una stella danzante. Freidrich Nietzsche

1 comment:

Resa said...

Beautifully said. Thank you for the clarity.