Friday 16 May 2008

New Soul - Yael Naim

I do not know if you ever took notice of the lyrics of this song. I heard it for the first time a couple of weeks ago, early in the morning and it felt as if a message from the Universe was handed directly to me via certified mail.
I really feel like that…a new soul making all possible (and not) mistakes!

I'm a new soul. I came to this strange world hoping I could learn a bit ‘bout how to give and take. But since I came here…..felt the joy and the fear.....finding myself making every possible mistake.
la-la-la-la-la-la-la-la...
I'm a young soul in this very strange world hoping I could learn a bit ‘bout what is true and FAKE.
But why all this hate?
Try to communicate.
Finding trust and love is not always easy to make.
la-la-la-la-la-la-la-la... ooh

This is a happy end. 'course you don't understand.
Everything you have done...... why's everything so wrong?
This is a happy end.
Come and give me your hand.
I'll take you far away.

[Refrain]: I'm a new soul I came to this strange world hoping I could learn a bit ‘bout how to give and take.
But since I came here…..felt the joy and the fear…..finding myself making every possible mistake.
I feel so... in this very strange world making every possible mistake
possible mistake
every possible mistake
oh mistakes mistakes, mistakes, mistakes, mistakes, oh mistakes

la-la-la-la-la-la-la-la... la-la-la-la-la-la-la-la-la-la....



Non so se avete mai fatto caso alle parole di questa canzone. Quando lo sentita qualche settimana fa, presto la mattina, era se come un messaggio dall’Universo mi fosse recapitato con tanto di raccomandata.
Io mi sento proprio cosi…una anima nuova combinando tutti i possibile sbagli immaginabile e non!
(Scusate la traduzione...ma non rende molto)

Sono una nuova anima.
Sono venuta in questo modo strano con la speranza di capire un po’ come dare e avere.
Ma da quando sono qui…ho sentito gioia e paura….e mi trovo a fare ogni possibile sbaglio immaginabile.


La-la-la-la-la-la-la....

Sono una anima giovane in questo mondo molto strano sperando che posso imparare un po’ su ciò che è vero e falso.
Ma perché tutto questo oddio?
Provate a comunicare.
Trovare fiducia e amore non è sempre facile da fare.

La-la-la-la-la-la-la….
Ooh


Questa è una gioiosa fine.
Perché tu non capisci.
Qualsiasi cosa tu hai fatto….
Perché è tutto cosi sbagliato?
Questa è una gioiosa fine.
Dai vieni dammi la tua mano.
Ti porterò lontano.


Sono una nuova anima.
Sono venuta in questo modo strano con la speranza di capire un po’ come dare e avere.
Ma da quando sono qui…ho sentito gioia e paura….e mi trovo a fare ogni possibile sbaglio immaginabile.


Mi sento così…
In questo mondo molto strano
Combinando ogni possibile sbaglio
Possibile sbaglio
Ogni possibili sbaglio.

Ah gli sbagli,
sbagli, sbagli,sbagli,sbagli, oh sbagli.

2 comments:

Anonymous said...

Mi era sfuggita la canzone... credo di capire quello che dici.

Acquafortis said...

E' la mia colonna sonora...