Monday, 28 April 2008

Acting in the present to create the future / Agire nel presente per creare il futuro

Well talking about politics has no sense just now after the final defeat of PD in the second ballot for Rome’s mayor. At least we know the enemy coherent in his intentions, not as the PD’s candidate which I had to choose as the lesser evil but of illogical thinking.

So I’ll talk about music. Thanks to Clairelle I found the composer’s of the Beck’s publicity. They are Arling & Cameron. The album is Music for Imaginary Films and the track is Shiva's Rock 'n' Roll Dub. Here is a video of the track. Please note the first part (man banging his head against the wall) and the angry cat….it really fits the current situation.

How strange their music from imaginary became the reality of a publicity. This is what is called programming the future, acting in the present to create the future. Let’s hope that for Italy and the GLBT world is the same thing.



Bhè parlare di politica in questo momento non ha nessun senso dopo la sconfitta finale del PD nel ballottaggio per il sindaco di Roma. Almeno conosciamo il nemico, coerente nelle sue intenzioni, non come il candidato del PD che ho dovuto scegliere come il male minore ma che il suo modo di pensare e agire è a dire poco illogico.

Per cui parlerò di musica. Grazie a Clairelle ho trovato i compositori della pubblicità della Beck’s. Sono i Arling & Cameron. L’album è Music for Imaginary Films e la traccia si chiama Shiva's Rock 'n' Roll Dub. Questo è un video della traccia. Fate attenzione per la prima parte del video (l’omino che sbatte la testa al muro) e il gatto arrabbiato…veramente lo specchio della situazione corrente.

Interessante che la loro musica da immaginario è diventata la realtà di una pubblicità. Questo è quello che si chiama programmare il futuro, agire nel presente per creare il futuro. Speriamo che per l’Italia e il mondo GLBT sia cosi.

2 comments:

Zorba said...

eheheheh.. anche io preferisco non pensarci.. almeno per ora!!

Acquafortis said...

Io penso per l'attuazione del futuro.