Monday 31 March 2008

My Political Homework / Il mio compitino Politico

I saw this political game on my friend’s Stupidarich blog and I found it amusing.

I’ll be voting for the first time in Italy in a couple of weeks. As a European citizien I’m only allowed to vote for the mayor and local council. So I’ve been doing my homework lately. Yesterday I talked to some of the my local council representative trying to find the political party which meets what I think are my ideals and moral standards.

I really felt at home with the Green Party as regards the local council elections due to their (and mine) views of preserving the environment where I live. As regards the mayor elections I most probably be voting Socialists with Grillini as my GLBT representative.

Well how strange life is….a Maltese dragging her Italian friends who don’t vote anymore to do Italian politics. And dearest parents I’m sorry for you but here my voting on the other side of the spectrum…




Ho visto questo gioco veramente simpatico sul sito della mia amica Stupidarich.

Io tra un paio di settimane voterò per la prima volta in Italia. Come cittadina Europea ho solo il diritto di votare per il sindaco e le municipali. Allora mi sono attrezzata per capire di più. Ieri sono andata a parlare con dei candidati per le municipali provando a capire ed intuire chi credo porta avanti i miei ideali e principi morali.

Mi sono sentita a casa con il partito dei Verdi per quanto riguarda le municipali per ciò che riguarda la salvaguardia dell’ambiente dove vivo. Per quanto concerne le comunali probabilmente voterò i Socialisti con Grillini il mio rappresentante GLBT.

Come può essere strana la vita….una maltese che trascina i suoi amici italiani che non votano da secoli a fare politica italiana. E poi cari genitori mi dispiace per voi ma qui io voterò dall’altra parte dello spettro.

No comments: