Sunday 8 February 2009

Dancing to music / Ballando a suon di musica

Music has always been an important part of my life. I’ve always enjoyed listening, playing or composing it. But however there was a part which I always missed, that is that part of feeling music and dancing to its rhythm.
And in this particular period of my life I’m discovering this missing link.
A sensation that leaves me breathless, not in the strict sense of the physical exercise it involves but that breathlessness that suspends the soul somewhere in between heaven and earth. That feeling of sensuality, of complicity that develops between the music and the person dancing to it.
And the beauty of GLBT ballroom dancing is the absolute freedom one has. Non fixed roles. You can choose to be led via the emotions the music kindles in your partner or choose to lead and convey to one’s partner man or woman he/she may be, to what you are feeling in that moment.
And not to mention the female shoe with a 5cm heel I succeeded to wear and dance with all yesterday evening!!!




La musica ha sempre avuto un grande ruolo nella mia vita. Ho sempre partecipato alla musica dalla parte di chi la sente, la suona e la compone. Però c’era un parte che mi è sempre mancata, quella parte di chi la sente, si emoziona e la balla.
Ed in questa parte della mia vita sto scoprendo questo anello mancate.
Un sensazione che mi lascia senza fiato, ma non nel senso stretto dell’esercizio fisico ma quel senza fiato che lascia sospesa l’anima fra cielo e terra. Quella sensazione di sensualità, di complicità che si instaura fra la musica e chi la balla.
Ed il bello di un ballo di coppia GLBT è l’assoluta liberta. Nessun ruolo fisso. Poi scegliere di lasciarti guidare dall’emozione che la musica suscita nel partner o scegliere di guidare e trasmettere al partner uomo o donna esso/essa sia quello che senti.
E né vogliamo parlare della scarpa da donna con un tacco da 5cm che sono riuscita a mettere e ballare per tutta la serata di ieri!!!?

4 comments:

Anonymous said...

good for you

Acquafortis said...

Thank you Anonymous. Pity you didn't sign.

Queen said...

Non so ballare, ma sì apprezzo l'incanto che può suscitare la musica. Appunto...non c'è alcun ruolo, altrimenti che senso ha? Ciao Acqua grazie della visita che mi hai fatto

Acquafortis said...

Il piacere è mio Queen. E poi non è che so ballare...ci sto provando!